sobota, 23 maja 2015

Coffee Book Tag

Na pierwszy ogień ten o to Tag, który postanowiłam zrobić, ponieważ kocham kawę. Zaczynamy. 


1. Czarna, czyli seria książek, w którą trudno się wbić, ale ma wielu wielbicieli. 
To pytania jest trudne. Jeżeli czytam serie, to każda z części mi się podoba. Jednak po jakimś czasie postanowiłam powiedzieć ,,Czas Żniw'' Samanthy Shannon. Zaczęłam ją czytać jakiś tydzień temu i, jak na razie nie mogę złapać tego luzu w czytaniu. Nie mówię, że jest zła. Po prostu na razie nie mogę się w nią wbić. 
2. Miętowa Mocca, czyli książka która zdobywa popularność w okresie świątecznym. 
Mam dwie takie książki. Pierwsza, to na pewno seria o Harry'm Potterze. W każdej części bardzo szczególnie opisywane są święta. Dekoracje w Hogwarcie i jedzone potrawy. Drugą książką jest ,,W śnieżną noc''. To książka podzielona na trzy części. Każda z historii opisywana jest przez kogoś innego, ale wszystko jest ze sobą związane. Do tego zima, która jest wspaniałym tłem tej książki. 
3. Gorąca czekolada, czyli ulubiona książka z dzieciństwa. 
Hm ... moja miłość do książek zaczęła się jakieś siedem lat temu. Przed tym książkami, które czytałam były jedynie lektury. Dlatego wybiorę jedną z nich. Mowa tu o ,,Dzieciach z Bullerbyn''. Kochałam tą książkę. A i zapomniałabym o serii książeczek opowiadających o Martynce pani Wandy Chotomskiej. Pamiętam, jak nie mogłam doczekać się kolejnych części. Mam na swoim strychu z pięć części i mam nadzieję, że nie zniszczą się przed pojawieniem się moich dzieci. 
4. Podwójne espresso, czyli książka która trzymała Cię na krawędzi krzesła od początku do końca. 
Dużo jest takich książek. Jednak wybieram serię ,,Igrzyska Śmierci'' Suzanne Collins. Kiedy przeczytałam pierwszą część od razu musiałam zabrać się za kolejną. Pożarłam ją w ekspresowym tempie. 
5. Kawa ze Starbucksa, czy książka którą widzisz wszędzie. Obecnie, to ,,Czas Żniw'' Samanthy Shannon oraz ,,Czerwona Królowa'' Victorii Aveyard. 
6. Hipsterska kawiarnia, czyli książka niezależnego autora. 
I wstyd się przyznać, ale nic nie przychodzi mi do głowy. Jednak mogłabym postawić na ,,Klątwę Tygrysa'' Colleen Houck, która pierwszą część serii opublikowała za własne pieniądze, ponieważ żadne wydawnictwo nie chciało jej wydać. Aż tu niespodzianka. Seria zdobyła niesamowitą popularność. 
7. Idealne połączenie, czyli książka, która była słodko-gorzka, ale jednocześnie satysfakcjonująca. 
Hm. Patrzę na te półki i patrzę i w końcu zdecydowałam się wybrać ,,Gwiazd naszych wina'' Johna Greena. Ten kto czytał lub oglądał film wie, dlaczego taki wybór padł. 
8. Ups, dostałam bezkofeinową, czyli książka po której spodziewałaś się więcej niż dostałaś. 
I tu zdecydowanie ,,Piękne istoty''. Przeczytałam pierwszą część i na serio nie mam zamiaru czytać dalszych części. 



I mamy pierwszy Tag.
Piszcie czy się ze mną zgadzacie. 

Zadawajcie również pytania :)
Pozdrawiam 
















2 komentarze:

  1. Wszyscy mówią, że w "Czas żniw" się trudno wbić, więc się trochę obawiam, ale zobaczymy jak mi pójdzie, bo mam w planach :).
    Wszyscy dają Pottera, ale te książki naprawdę mają coś świątecznego ^^.
    Hyyy!Też czytałam Martynkę :D!
    Igrzyska <3.
    GNW faktycznie pasuje do tej kategorii, choć ja pozostanę wierna ukochanemu Alexowi :P.

    cityofdreamingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo dobrego słyszałam o tej książce, ale początek jest trudny, bo dużo jest tych wszystkich nazw i trzeba zaglądać do słowniczka, by mieć pojęcie, kto jest kim, ale z każdą stroną jest lepiej :D mam na półce drugą część więc muszę dotrwać do końca.
      Martynka rządzi :) :)
      Dzięki, że wpadłaś ;)

      Usuń