piątek, 19 lutego 2016

THE CAPITAL BOOK TAG - ORIGINAL

Nie widziałam takiego tagu na booktubie ale jeśli przegapiłam to przepraszam. Do każdej ze stolic dopasowałam kategorię. Mam nadzieję, że się wam spodoba. 

1. WARSZAWA - najlepsza książka polskiego autora. 

Wiele razy wspominałam iż jest mało książek naszych rodaków które przeczytałam. Jednak jak do tej pory moim numerem jeden są Chłopcy pana Jakuba Ćwieka. To w jaki sposób pokazał historię Piotrusia Pana i Zagubionych Chłopców - już dorosłych, ale nie dojrzałych - sprawia, że czuję dumę iż ta seria jest z Polski. Gratulacje panie Jakubie. 



2. PARYŻ - najbardziej romantyczna książka. 

Długo nad tym myślałam, ponieważ niewiele jest książek romantycznych. Wolę akcję z wątkiem romantycznym, a nie odwrotnie. Jednak piękną romantyczną książką jest ,,Jeden Dzień'' Davida Nichollsa o której już razy wspominałam. Opowiada ona o przyjaźni, która musi dojrzeć by przemienić się w miłość. Autor wykonał świetną robotę. Polecam tą książkę wszystkim, którzy zauroczyli się ,,Love,Rosie''. Jestem pewna, że autorka się wzorowała na powieści Nichollsa. 



3. LONDYN - książka którą zachwycali się wszyscy, ale ty masz do niej mieszane uczucia. 
W moim przypadku jest to ,,Niezgodna'' Veronic Roth. Przeczytałam tylko pierwszą część, ale w ogóle mi się nie spodobała. Główna bohaterka jest dla mnie mdła? Może i pod koniec się trochę zmienia, ale jej przekonania do mnie nie trafiły. A kolejny podział społeczeństwa - trochę naciągany - oraz Cztery również nie podbiły mojego serca. Jednak szanuję tych którym się ta seria podobała. 



4. TOKIO - książka w której jest duża ilość bohaterów. 
Nad tym pytaniem zastanawiałam się chyba najdłużej. W każdej książce jest jakaś ilość ludzi. W końcu w każdej jest tak zwane tło. Jednak postanowiłam powiedzieć o serii Świat Nocy L.J Smith. Każda część jest podzielona na trzy osobne historie i mimo tego, że wszystko się ze sobą łączy to w każdej historii jest tylko jeden główny bohater. Więc mamy tam dziewięć oddzielnych historii. Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi. 


5.  ATENY - książka z wątkiem mitologicznym. 
Niestety nie czytałam książek pana Ricka Riordana, więc nie mogę powiedzieć o Percy'm i reszcie jednak to nie znaczy, że takiej książki nie przeczytałam. Pod koniec gimnazjum mama kupiła mi ,,Spętanych przez Bogów'' Josephine Angelini. Nie chce za dużo zdradzać więc powiem tylko tyle, że bohaterowie są potomkami Bogów i mają różne moce itp itd. Jest tam też poruszany wątek wojny Trojańskiej. 


6. WATYKAN - książka o tematyce religijnej. 
Z tą kategorią miałam największy problem, ponieważ nie

czytuje się w takiej literaturze.
Natomiast czytałam ,,Moja księżniczko, Niebiańskie listy od taty'' Sheri Shepherd. Piękna książka. Polecam. 



7. LUKSEMBURG - bardzo cienka/mała książka. 


Nie czytam krótkich książek. Najcieńsza na mojej półce ma dwieście osiemdziesiąt stron. Jednak w odmętach szafki znalazłam ,,Za minutę pierwsza miłość'' Hanny Ożogowskiej. Cienka, ale urocza książka dla gimnazjalistów. 
8. MOSKWA - książka w której liczy się władza, książka w której panuje dyktatura. 
Nie mam książki o takim temacie jednak owy temat został poruszany w Igrzyskach Śmierci. Tam wszystko dzieje się dla władzy. Ludzie żyją by władza mogła się wyszumieć. Ten ,,konkurs'' powstał z odmentów dyktatury. Każdy kto się jej przeciwstawi poniesie za to odpowiedzialność. 


9. BUENOS AIRES - książka której fabuła dzieje się w jakimś egzotycznym/ciepłym kraju. 
Z tą kategorią nie miałam najmniejszego problemu. Zdecydowanie ,,Klątwa tygrysa'' oraz trzy pozostałe tomy. Większość akcji dzieje się w przepięknych i kolorowych Indiach. Dzięki tym książkom mam nowe marzenie. Odwiedzić to wspaniałe miejsce, które ma głęboką kulturę i tradycję. 







Nominuję:
- Aredhal
- Chaos Cupcake
- Kulturalny Szczupak
- Kulturalnie z Anią 







3 komentarze:

  1. Naprawdę fajny pomysł na tag, jeszcze się z takim nie spotkałam :).
    "Chłopcy" co prawda nieco nie w moim stylu (właściwie to bardzo), ale na pewno spróbuję ;).
    "Jeden dzień" ma taką śliczną okładkę *.*.
    Yyy no cóż "Niezgodnej" nie czytałam, ale jakoś mnie nie ciągnie xd.
    Świat Nocy, Dom Nocy, matkobosko i jeszcze wszystkie mają po dwie litery imion xd. Już mi się to wszystko miesza xD.
    Percy'ego koniecznie nadrabiaj, boska (ba dum tsss) seria :D.
    "Za minutę..." zaintrygowała mnie tą książką na okładce ;). Muszę sobie ogarnąć, bo nie znam.
    Bardzo dziękuję za nominację, postaram się niedługo zrobić ^^.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny tag :) Może kiedyś i ja go zrobię, o ile się nie obrazisz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) no jasne, nie obrażę się :)
      Po to się tworzy tagi by inni też go robili

      Usuń