poniedziałek, 10 sierpnia 2015

THE 1975 BOOK TAG ORIGINAL

Kocham zespół The 1975, zwłaszcza wokalistę. Szukałam Tagu o tym zespole, ale nie znalazłam, więc postanowiłam sama wymyślić kategorie. Każde pytanie odpowiada innej piosence zespołu. Mam nadzieję, że ktoś postanowi go zrobić. Nawet nie znając tego zespołu. Zaczynamy. 

1. ,,Chocolate'' - czyli książka ze słodką lub gorzką treścią. 
Postawię na książkę, którą czytałam dobre cztery lata temu. Dostałam ją pod choinkę i dzięki niej zrozumiałam jakim syfem są narkotyki. Mowa tu o ,,Pamiętniku narkomanki'' Barbary Rosiek. Książka pokazuje prawdziwą twarz narkotyków. Uzależnienia i problemów z wyjściem z nałogu. Jest, to prawdziwa historia, więc jeszcze bardziej uderza w nas jej treść. Jedynie końcówka jest weselsza. Polecam. 



2. ,,Ghosts'' - czyli książka z duchami, zjawiskami paranormalnymi. 
Szczerze? Nie czytałam książki o takiej tematyce. Oprócz jednej. ,,Córka burzy'' autorstwa Richelle Mead, to historia Eugenie Markham, która zarabia na życie wypędzaniem duchów i innych pozaziemskich szumowin nawiedzających świat śmiertelników. Nie czytałam ,,Akademii Wampirów'', ale ta pozycja sprawiła, że zaczynam się zastanawiać nad kupnem pierwszego tomu. Tym bardziej, że film mi się podobał. ,,Córka burzy'' to dość luźna pozycja, ale na serio ciekawa. Polecam. 



3. ,,Lost boy'' - męski bohater, którego bardzo chętnie przygarnęłabyś pod swój dach. 
Jest wielu takich bohaterów. Wiele ciach taki mały wybór. Jeżeli ten bohater miałby zostać moim bratem albo kuzynem, to zdecydowałabym się na Simona z ,,Miasta Kości'' albo na Colina z ,,19 razy Katherine''. Obaj nie pociągali mnie za bardzo, ale ich styl życia i charakter sprawiały, że na serio chciałabym mieć ich za braci. Ale jeżeli chodzi o mojego domowego męża, to jest trudniej. Mówiłam już o Cole, Jace. Może Will Herondale? Nie. Postawię na Milczka z ,,Chłopców'', kocham tego kolesia. Nic nie mówi, a i tak na niego lecę. 


4. ,,Scary monsters'' - ulubiony zły charakter lub potwór z książek. 
Ulubiony zły charakter? Jeden pochodzi z serii ,,Dary anioła''. I nie. Nie chodzi mi o Valentine. Nie chcę robić spoilerów tym, którzy nie czytali. Potworami, które uwielbiam są Piksy z serii ,,Pragnienie'' Carrie Jones. Jest, to coś innego niż wampiry albo demony. Przeczytałam dopiero dwie części, ale kocham tą serie. 



5. ,,Sex'' - książka o tematyce erotycznej lub lekko poruszająca ten temat. 
Nie czytałam ,,Pięćdziesięciu twarzy Greya'', dlatego nie mogę tego dać. Postawię na ,,Melancholię Sukuba''. Znowu autorstwa pani Richelle Mead. Książka opowiada o Georginie Kincaid. Jest, to pierwsza część serii. Sukuby, to uwodzicielskie i mordercze demony, które uwodzą mężczyzn, a oni za seks z nimi oddają diabłom swoje dusze. Dość ciekawe zajęcie.
Książka zawiera elementy kryminału, więc jest coś dla, każdego. Ale jeżeli nie kręci was taka tematyka, to odradzam czytać. 





6. ,,The City'' - twoje ulubione miejsce z książek, miasto lub kraina. 
Proste. Hogwart. Ale żeby nie być monotematycznym, to wspomnę o ,,Cyrku Nocy'' pani Erin Morgenstern. Książkę czytało się dość ciężko, ale cała historia i sam cyrk były genialne. Na serio chciałabym tam pracować. Albo choć raz odwiedzić, to wspaniałe miejsce. 



7. ,,Women'' - twoja ulubiona damska postać, nie musi być główną bohaterką. 
Hm. Wiele jest takich dziewczyn. Tym razem powiem o Callie ze ,,Startera'' Lissy Price. Czytałam tą książkę niedawno i na prawdę mi się spodobała. Główna bohaterka jest odważna i inteligentna. A, to lubię w postaciach. Powiem też o Mai z ,,Darów Anioła''. Jej koszulki wymiatają.



8. ,,You''- z jaką postacią z książek chciałbyś zamienić się na miejsca? 
Na myśl przyszła mi Alicja Bell. Już o tym mówiłam. Dałabym wszystko, by być na jej miejscu i móc dotknąć Cole. I Clary, ale mogłabym być trochę mądrzejsza. 






I mamy wszystkie pytania.
Nominuje Anię z Książkowego Wzgórza oraz Rozczochraną Nyx
Pozdrawiam i do usłyszenia. 
























3 komentarze:

  1. "Pamiętnik..." jest u mnie w bibliotece, ale jakoś mnie do tej książki nie ciągnie, wolę się dodatkowo nie dobijać :P.
    Haha, nic nie mówi, a i tak na niego lecę xD.
    Ja to mam już całkiem sporą gromadkę swoich mężów ;D.
    "Pragnienie" ma śliczną okładkę *-*
    Moje ulubione miejsce to bezkonkurencyjnie Śródziemie <3.
    Ogólnie super, że wymyślasz własne tagi :D! Mnie chyba by trochę brakło kreatywności do tego :P.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go dostałam pod choinkę więc musiałam przeczytać :)
      No co? heh. Nie mówi ale i tak jest genialny.
      No ja też mam masę mężów.
      Cała seria ma śliczne okładki, a usta i tytuł się błyszczą.
      Myślałam na własnym tagiem od bardzo dawna i w końcu udało mi się przeczytać :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nominowałam Cię do tagu na moim blogu ;) http://majkaczyta14.blogspot.com/2015/08/my-big-bookish-wedding-tag.html?m=1
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń