piątek, 11 grudnia 2015

ULUBIEŃCY MIESIĄCA - LISTOPAD

1. ULUBIONA KSIĄŻKA  
W poprzednim miesiącu przeczytałam cztery książki. Jednak na swoją ulubioną wybrałam ,,Przydrożne Krzyże'' Jeffery'ego Deavera. Jest to drugi tom serii o agentce biura śledczego Kathryn Dance. I ponownie tak jak w wypadku ,,Płytkiego nacięcia'' nie czytałam pierwszej części, ale i bez tego połapałam się w wydarzeniach. To co wydarzyło się w pierwszej części było wspominane w drugiej.
Książka pokazuje jaką moc mają wszystkie portale społecznościowe i blogi oraz informacje jakie udostępniamy w internecie. 




''Przy autostradzie w Monterey pojawiają się tajemnicze krzyże. Okazuje się, że nie upamiętniają ofiar wypadków, lecz zapowiadają przyszłe zbrodnie. Sprawę przejmuje agentka Biura Śledczego Kalifornii Kathryn Dance. Zabójca, planując poszczególne zbrodnie, sprytnie korzysta z informacji zamieszczone przez ofiary na blogach i w serwisach społecznościowych.
Ofiar przybywa, a Dance, by powstrzymać falę zbrodni, zwraca się o pomoc do autora blogu, samozwańczego obrońcy moralności, dla którego wolność słowa ma większą wagę niż spokój i bezpieczeństwo mieszkańców Półwyspu Monterey'' - opis z tyłu książki, jeśli was ona zainteresuje wypożyczcie lub kupcie. 

2. ULUBIONA PIOSENKA 
W listopadzie nie słuchałam dużo, bo miałam zepsuty komputer, a ja muzykę słucham najczęściej właśnie na komputerze. W telewizji też jakoś nie usłyszałam piosenki, która by mnie pochłonęła. Jednak jedna cały czas szwendała mi się po głowie. Nie jest za wesoła, ale tekst i melodia - oraz teledysk - tak mnie urzekły, że ponownie się w niej zakochałam.
A mowa tu o ,,If i die young'' The Band Perry. Jeśli jej jeszcze nie słuchaliście, to nadróbcie te wspaniałe trzy minuty. 




3. ULUBIONY CYTAT 
Po wybraniu tej kategorii jednak miałam mały problem z wyborem jednego cytatu. Postanowiłam przejrzeć cytaty z książek, które czytałam i jedno dość mocno zapadło mi w pamięć. Pochodzi on ze ,,Strefy Szaleństwa'', której recenzje macie już na moim blogu. 
,,Zaletą przeszłości jest to, że już nie wróci'' - prawdziwe i w pewien sposób pokrzepiające. 

4. ULUBIONY FILM 
W listopadzie dość sporo filmów oglądałam ponieważ jak już wspominałam miałam zepsuty komputer. Po raz kolejny widziałam ,,Więźnia Labiryntu'' - nie czytałam książki, ale mam zamiar nadrobić serie by móc obejrzeć drugą część. Oglądałam wszystkie części Harry'ego Pottera, ale dawanie go do ulubieńców byłoby za proste. W końcu zdecydowałam, że powiem wam o ,,Zakochanej złośnicy''. Jest to film który uwielbiam. Gra tam przewspaniały Heath Ledger, którego na pewno kojarzycie z roli Jokera i który niestety od ośmiu lat już nie żyje.
To dość stary film - z 1999 r. - ale oglądałam go mnóstwo razy i za każdym śmieje się w tych samych momentach. Jest to komedia romantyczna, niby nic wielkiego ale jak go oglądasz to od razu się rozweselasz.
Nienawidzę sposobu, w jaki do mnie mówisz 

I w jaki się strzyżesz
Nienawidzę, jak jeździsz moim autem
Nienawidzę, jak się patrzysz
Nienawidzę twoich butów
I że czytasz w moich myślach
Nienawidzę cię tak bardzo, że robi mi się niedobrze,
Że zaczynam pisać wiersze
Nienawidzę tego, że zawsze masz rację
Nienawidzę sposobu, w jaki kłamiesz
Nienawidzę tego, kiedy mnie rozśmieszasz
I jeszcze bardziej, kiedy przez ciebie płaczę
Nienawidzę, kiedy cię nie ma w pobliżu
I tego, że nie zadzwoniłeś
Ale najbardziej nienawidzę tego, że cię nie potrafię nienawidzić
Nawet nie troszkę,
nawet nie ciut,
wcale ... - przy tym tak się wzruszam że masakra, nawet nie wiem dlaczego :D :D ale jak Cat to czyta to ... eh , zobaczcie sami. 

5. ULUBIONY BLOG/KANAŁ NA YOUTUBE 

W tej kategorii nie będą się pojawiały jedynie blogi i kanały o tematyce książkowej. Nie siedzę w internecie jedynie na takich stronach. W listopadzie nie odkryłam niczego nowego - z wiadomych przyczyn - jednak mogę wam polecić blog z opowiadaniem : i-love-you-jack.blogpsot.com. Historia dwójki osób - Ariany i Jacka. Na samym początku nie pałają do siebie zbytnią sympatią, ale jak to w życiu bywa wiele się może zmienić. Jeśli lubicie opowiadania w tym stylu wpadnijcie do Chanel. 

6. ULUBIONA DROBNOSTKA 
To kategoria w której będzie mogło pojawić się wszystko. Jedzenie, miejsce, kosmetyk i inne tego typu sprawy. I może to być więcej niż jedna ,,rzecz,,.
W listopadzie będą to :
- placki ziemniaczane które jadłam trzy razy i za każdym razem takie same, czyli z sosem grzybowym - to raj na ziemi - a pomijając te od mojej babci najlepsze jakie jadłam były w Częstochowie. 

- krem do rąk który używam jedynie w czasie jesienno-zimowym, a ten z oriflame o zapachu brzoskwini i bazylii ... cudo. 


To wszystko w tym poście.
Piszcie co było waszymi ulubieńcami w danej z kategorii.
Pozdrawiam i do usłyszenia. 





















2 komentarze:

  1. Ja nie znoszę czytać któregoś z kolei tomu bez znajomości pierwszego, nawet jakbym się połapała w wydarzeniach :P.
    Heh, mój komp niestety tnie, więc muzyka to tylko na yt na komórce ;).
    Ja lubię ten niebieski biedronkowy krem do rąk, naprawdę zadziwiająco dobrze nawilża :).
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je przeczytałam bo nie wiedziałam że są pierwsze części :) a teraz musze je po prostu nadrobić ;)

      Usuń